خانه / وبلاگ / آموزش های وردپرس / سایر آموزش های وردپرس / نحوه چک کردن داشتن رتبه بندی مناسب کلمات کلیدی پست های سایت وردپرسی شما

نحوه چک کردن داشتن رتبه بندی مناسب کلمات کلیدی پست های سایت وردپرسی شما

آیا میخواهید پستهای سایت وردپرسی خود را برای داشتن کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی کنید؟ بسیاری از مبتدیان به صورت دستی رتبه بندی کلمات کلیدی مقالات خود را با تایپ کردن کلمات کلیدی در گوگل بررسی می کنند. این به شما یک ایده دقیق را در مورد اینکه کدام کلمات مقاله شما برای کلید واژه هدف قرار دارد، ارائه نمی دهد. در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که چطور می توانید پست های سایت وردپرس خود را برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی کنید.

چرا باید رتبه بندی کلمات کلیدی را برای پست های سایت وردپرسی خود چک کنید؟

اگر شما مقاله راهنمای کامل وردپرس سئو را مطالعه کنید (مقاله بزودی در سایت قرار خواهد گرفت)، سپس شما نحوه بهینه سازی هر مقاله در وب سایت خود را برای کلمات کلیدی خاص یاد خواهید گرفت. این به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری را در وب سایت خود دریافت نمایید.

اکثر مبتدیان به سادگی در گوگل جستجو می کنند تا ببینند آیا پست های آنها با این کلمات کلیدی ظاهر می شوند. حتی پس از آن، آنها معمولاً تنها صفحه اول یا احتمالاً صفحه دوم را در بهترین حالت بررسی می کنند.

مسئله این است که گاهی اوقات مقاله شما ممکن است بعد از دو صفحه اول رتبه بندی شود یا بدتر از آن حتی ممکن است رتبه بندی برای کلید واژه ای که می خواهید انجام نشود.

اگر بر روی دستیابی به رتبه بندی کلمات کلیدی خود به صورت دستی تکیه کنید، در این صورت اطلاعات مفیدی را که می توانید برای بهبود رتبه بندی جستجوگرها و افزایش ترافیک استفاده کنید از دست می دهید.

به این ترتیب، نگاهی داریم به نحوه مرتب سازی رتبه بندی کلمات کلیدی برای پست های سایت وردپرسی شما،

۱- SEMRush

SEMRush یکی از بهترین ابزار تحقیق و جستجوی کلید واژه در وب است. این سایت یک مجموعه جامع از سئو با تمام ابزارهای مفید است که شما نیاز دارید.

این سایت دارای یک ابزار قدرتمند تحقیق است که می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای هر نام دامنه نشان دهد. شما نیازی به تایپ URL ها برای مقاله های خاص ندارید. این سایت به طور خودکار نتایج را برای همه URL های آن نام دامنه دریافت می کند.

نگران نباشید، نام دامنه ای را که میخواهید جستجو کنید را وارد کنید و سایت SEMRush چندین اطلاعات دریافت می کند. پس از آن، روی برگه تحقیقات کلیک کنید تا لیست کامل کلیه کلمات کلیدی وب سایت شما رتبه بندی شود.

شما می توانید نتایج را براساس موقعیت، URL، ترافیک و موارد دیگر مرتب کنید. شما همچنین می توانید نتایج را به یک فایل CSV و تحقیق آفلاین با استفاده از برنامه های مورد علاقه خود در برنامه های گسترده اکسپرس کنید.

شما همچنین می توانید کلمات کلیدی خاص را با سایت SEMRush ردیابی کنید، و آنها آن کلمات کلیدی را در داشبورد خود پیگیری می کنند، بنابراین شما می توانید بلافاصله عملکرد خود را ببینید.

سایت SEMRush می تواند همین کار را برای هر نام دامنه انجام دهد که بدین معنی است که شما می توانید نام دامنه رقیب خود را وارد کنید و ببینید کدام کلمات کلیدی آنها را رتبه بندی می کنند. شما همچنین می توانید ترافیک جستجو پرداخت شده خود را، کلمات کلیدی پرداخت شده و سایر اطلاعات مفید که می توانید از آنها استفاده کنید را مشاهده نمایید.

۲- کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجو گوگل (قبلاً ابزار وب مسترها نامیده میشد) مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل برای کمک به مدیران وب سایت ها برای جستجو می باشد.

شما می توانید عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو، نمایش ها، کلیک کنید و از طریق نرخ، موقعیت و موارد دیگر را ببینید. همچنین به شما اجازه می دهد XML نقشه سایت را ارائه دهید که به Google کمک می کند هوشمندانه وب سایت شما را بازبینی کند.

برای مشاهده موقعیت های کلیدی خودتان، بر روی گزارش عملکرد کلیک و سپس بر روی میانگین امتیازات کلیک کنید.

کنسول جستجو اکنون بارهای ورودی سایت شما را با ستون موقعیت متوسط درج می کند. بعد، شما نیاز به کمی جست و جو برای دیدن لیست کامل کلمات کلیدی سایت خود جهت رتبه بندی دارید.

در کنار هر کلمه کلیدی، شما میتوانید ببینید که تعداد کلیک ها، نمایش ها و موقعیت ها در نتایج جستجو گوگل چگونه است.

شما می توانید نتایج را بر اساس کلیک، نمایش ها و ستون های موقعیت مرتب سازی نمایید. با مرتب سازی و با استفاده از موقعیت، شما قادر خواهید بود تا کلمات کلیدی رتبه بندی برتر خود را مشاهده کنید. همانطور که پایین حرکت می کنید، شما قادر خواهید بود که کلمات کلیدی را ببینید که سایت شما در آن عمیق تر در نتایج جستجو ظاهر می شود.

شما همچنین می توانید این داده ها را ذخیره کرده و با نرم افزار صفحه گسترده مورد علاقه خود باز نمایید.

۳- Ahrefs

Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای محبوب سئو در میان بازاریابان حرفه ای است. این رابط کاربری آسان برای استفاده است و تلاش می کند اطلاعات را حتی برای کاربران جدید قابل فهم کند.

به سادگی نام دامنه وب سایت خود را در جعبه جستجو وارد کنید، و یک گزارش منظم سازمان یافته با نمودار های زیبا ایجاد نمایید.

شما تمام رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در زیر نتایج کلیدی کلمات کلیدی پیدا خواهید کرد. در کنار هر کلمه کلیدی، شما قادر به مشاهده حجم جستجو، موقعیت رتبه بندی کلمه کلیدی، چگالی کلمات کلیدی و غیره خواهید بود.

استفاده از رتبه بندی کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک در سایت وردپرس

حالا که یاد گرفته اید که چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی را برای سایت وردپرس خود بررسی کنید، بیایید درباره بهبود رتبه بندی خود صحبت کنیم.

تجزیه و تحلیل اینکه چه کلمات کلیدی نیاز به بهبود دارد

مهم است به این نکته توجه داشته باشیم که همه کلمات کلیدی برابر نیستند.

به عنوان مثال، رتبه بندی شماره ۵ در یک کلید واژه ترافیک بالا بهتر از رتبه بندی # ۱ برای یک کلید واژه ترافیک پایین است.

جنبه های خاصی برای این داده ها وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، ظاهر شدن در موقعیت # ۱ ممکن است همیشه برای شما ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاورد. همچنین شما میتوانید برخی از کلمات کلیدی خود را که به خوبی رتبه بندی شده اند را ببینید، اما به دست آوردن کلیک و یا برداشت قابل توجهی نیست.

در طی این تحقیق، شما همچنین ممکن است از برخی کلمات کلیدی تعجب کنید که شما نمی دانستید رتبه بندی کرده اید. اگر این کلمات کلیدی برداشت های قابل توجه و حجم جستجو داشته باشند، باید ببینید آیا می توانید تغییرات استراتژیک خود را به منظور بهبود رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی انجام دهید.

بهبود رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص

پس از اینکه تصمیم گرفتید کدام کلید واژه ها در حال کار بر روی آن هستید، می توانید پیش بروید و ببینید کدام یک از مقالات شما براساس آن کلمات کلیدی رتبه بندی می شود و شما می توانید آنها را بهتر بهینه سازی نمایید.

اینجا نکاتی وجود دارد:

تراکم کلیدی: ببینید چند بار که کلمه کلیدی در محتوای شما ظاهر می شود. شما می توانید با استفاده از افزونه Yoast SEO انجام دهید. به سادگی “کلید تمرکز” را در متا جعبه جستجوگر وارد کنید و آن به شما تجزیه و تحلیل از جمله تراکم کلمه کلیدی را نشان می دهد.

اطلاعات مقاله شما می تواند قدیمی باشد، و یا محتوای کافی نداشته باشد و یا حاوی اطلاعات نادرست باشد. به روز رسانی آن با اطلاعات جدیدتر و فقط بهبود محتوای می تواند به افزایش ورودی از طریق جستجو گرها کمک کند.

پیوند داخلی زمانی است که یک مقاله را از صفحات دیگر سایت خود پیوند دهید. پیوند به یک مقاله در سایر محتوای مرتبط می تواند آن را به یک سر و صدا در میان جستجو گرها تبدیل کند. در هنگام پیوند دادن آن به مقالات دیگر در وب سایت خود، کلمه کلیدی خود را به عنوان متن لنگر استفاده کنید.

بدانید بازدید کنندگان شما در وب سایت شما چه کاری انجام می دهند

SEMRush و Google Search Console می توانند به شما در پیدا کردن موقعیت های کلمه کلیدی کمک کنند اما نمیتوانند به شما نشان دهند که تعداد بازدیدکنندگان مقالات شما، چه جایی از آنها چه می گذرد و آنچه در وب سایت شما انجام می دهند را نشان دهند.

همه این اطلاعات هنگام برنامه ریزی استراتژی محتوا برای رتبه بندی بعضی کلمات کلیدی بسیار مهم هستند.

این کارها توسط گوگل آنالیتیک انجام می شود. تعداد مشاهده هر صفحه را برای مقالات شما نمایش می دهد و همچنین اطلاعات بازدید کنندگان شما و غیره را نشان می دهد.

Google Analytics می تواند برای مبتدیان راه اندازی شود، به همین دلیل توصیه می کنیم از MonsterInsights استفاده کنید. این یک افزونه Google Analytics برای وردپرس است که به شما کمک می کند به راحتی Google Analytics را نصب کنید و تمام گزارش ها را در داخل داشبورد وردپرس خود مشاهده نمایید.

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند که پستهای سایت وردپرسی خود را برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی نمایید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً به کانال آپارات ما برای دیدن آموزش ویدئویی وردپرس مشترک شوید . شما همچنین می توانید ما را در اینستاگرام و لینکدین پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هاست